Loaded

Odgovorno kreditiranje v času inflacije

22.04.2024. | 4 min branje

Naraščajoča inflacija in začetek tehnične recesije sta spodbudila dodatne regulativne ukrepe na ravni centralnih bank. Te povsod po svetu zvišujejo obrestne mere, da bi zmanjšale likvidnost na trgu in tako zaustavile rast cen.

Vse to neposredno vpliva na nezavarovane potrošniške kredite, saj bodo ljudje dejansko imeli manj denarja za porabo in bodo težje odplačevali svoja posojila. In ker si bodo nekateri ljudje za ohranjanje svojega življenjskega sloga izposodili več, se bo kreditno tveganje še povečalo. Zato je za stabilnost finančnega sistema zelo pomembno, kako posojilodajalci prevzemajo kreditno tveganje.

"To ni prvi upad v kreditnem ciklu. Če je posojilodajalec pripravljen posojilne dejavnosti podpreti s sodobnimi kreditnimi modeli, bo lahko zaščitil svoje potrošnike in sebe," pravi Miša Živić, generalni direktor skupine Leanpay.

Zato družba Leanpay daje velik poudarek sposobnosti ocenjevanja kreditnega tveganja. Izvajajo tri različne modele točkovanja, ki upoštevajo več kot 25 različnih podatkovnih točk. To jim omogoča, da stranke zaščitijo kot odgovoren posojilodajalec.

BNPL je idealen način financiranja nakupov tako za potrošnike kot za trgovce na drobno.

V primeru nadaljnjega kreditnega krča je pričakovati, da bo velik del prebivalstva ostal brez dodatne likvidnosti, trgovci na drobno pa bodo prodajali manj. To odpira vse večjo tržno priložnost za ponudnike fintech storitev ''BNPL'' (buy now pay later), ki se pozicionirajo kot ponudniki potrošniških posojil za spletne nakupe in nakupe na prodajnih mestih.

To je pomembna priložnost za nas v podjetju Leanpay. Svojim strankam ponujamo možnosti, da z nekaj kliki na prodajnem mestu opravijo nakup v vrednosti do 12.000 EUR, razdeljen na do 84 obrokov. Pokrivamo skoraj vse večje trgovce na drobno v Sloveniji.

"V sodelovanju z Mastercardom bomo kmalu uvedli virtualno kartico Leanpay, ki bo strankam omogočala obročna plačila v čezmejnih trgovinah, kot so Amazon, eBay in druge. Stranke se lahko zanesejo na sistem Leanpay, ki bo z nekaj kliki opravil vsak nakup v kateri koli trgovini in ga razdelil na poštene obroke," dodaja Živić.

Podatki kažejo, da je podjetje Leanpay ustvarilo novo obliko financiranja. Kar 52 % uporabnikov, ki so se odločili za financiranje Leanpay, še nikoli prej ni imelo posojila na prodajnem mestu (POS) ali gotovinskega posojila pod 2 500 EUR - 97 % vseh posojil Leanpay je pod to vrednostjo. Prav tako 32 % uporabnikov Leanpay nima kreditne kartice za obročna plačila.

"Dejansko predstavljamo ustrezen nadomestek za gotovinska posojila in kreditne kartice, hkrati pa služimo novemu trgu, ki prej ni najemal posojilnih produktov, ker so bili preveč zapleteni," pojasnjuje Miša Živić.

V segmentu posojil na prodajnih mestih 90-odstotna letna stopnja rasti

Podjetje Leanpay, ki je v segmentu posojil na prodajnih mestih doseglo 90-odstotno letno stopnjo rasti, se je izkazalo za uspešno alternativo kreditnim karticam in gotovinskim posojilom. Leta 2023 bo podjetje Leanpay dejavno na trgih Slovenije, Hrvaške, Romunije in Madžarske - skupna vrednost vseh teh trgov je ocenjena na približno 23 milijard EUR.

Samo letos bodo v Sloveniji pomagali financirati več kot 55.000 nakupov.

V prihodnjem letu bomo v Sloveniji povečali osnovno dejavnost kreditiranja POS za skoraj 60 odstotkov," pravi Živić.

Kaj pa drugi trgi? Pred nekaj meseci so začeli poslovati na Hrvaškem, pravkar pa so prejeli dovoljenje romunske centralne banke, tako da bodo pred novim letom začeli poslovati na romunskem trgu. Sredi prihodnjega leta nameravajo začeti poslovati na Madžarskem, dokler tamkajšnja centralna banka ne izda dovoljenja.

"Na splošno imamo za leto 2023 zelo ambiciozne načrte. Prepričani smo, da lahko do leta 2023 dosežemo skoraj trikratno rast," dodaja Miša Živić, generalni direktor podjetja Leanpay.